mandag 11. april 2016

~Portrett- Photoshop før og etter

I dag har vi jobbet mer med photoshop, og å redigere bilder i dette programmet. For en liten tid tilbake tok vi portrett bilder av en medelev, så jeg og Andreas var på gruppe og tok bilder av hverandre.

Men i dag skulle vi redigere de uredigerte bildene som også var tatt i RAW. 
Det jeg gjorde først var å stille hvitbalansen. Videre stilte jeg inn Highlights, Shadows og Exposure. 
I selve photoshop brukte jeg Levels og Curves på hele bildet. Samtidig som jeg brukte lasso-tool og curves i ansiktet til Andreas, for å få frem fargene bedre. 
Selv ble jeg fornøyd, jeg kunne flere av redigerings alternativene fra før, men jeg lærte også noe nytt så det var veldig bra!

Det uredigerte bilde: 

Det redigerte bilde: 

~Maren Schie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar