torsdag 17. september 2015

~Div. Skoleoppgaver

Gjennom de fire ukene jeg nå har gått på Medier & Kommunikasjon, har vi hatt forskjellige oppgaver tilknyttet Photoshop. Disse oppgavene tenkte jeg å dele her på bloggen.

Jeg har aldri brukt Photoshop før til å redigere, kun Gimp, Photoscape og div. andre programmer. Så redigering er ikke ukjent, men det er ukjent å redigere i Photoshop. Men allerede nå har jeg fått en liten oversikt over programmet, og klart å redigere noen bilder.

Vi har kombinert flere bilder i samme bilde, manipulert, justert på kontrasert og kvalitet, m.m. Brukt Lasso, Curves, Levels, Crop, Brush Tool, Clone Stamp osv.

~Første oppgave var å redigere dette gamle bilde, til et litt mer "moderne".


~Andre oppgave var å jobbe i lag, og kombinere tre bilder.





~Tredje oppgave var faktisk en prøve i Photoshop, for å se hva vi har lært. Prøven gikk helt greit, men jeg skulle gjerne fått lært meg enda litt flere forskjellige metoder å redigere på.
(Gjerdet er fjernet, reisdyret er flyttet på, mannen er satt inn, den rød jakken er redigert, og div andre ting er justert litt på)



~Maren Schie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar