onsdag 18. november 2015

~Lyssetting i studio - Egg

I dag har vi jobbet i fotostudioet, og øvd mer på lyssetting. Det vi fikk å arbeide med var et egg som vi skulle fotografere. 
Videre fikk vi fire forskjellig måter å bruke lyset på under fotograferingen. 
Første oppgave var å ta bilde med en lyskilde rett forfra. 
Andre var en lyskilde som er skrå. 
 Tredje var en lyskilde fra siden.
Og den siste var en lyskilde bak.
  
Alle oppgavene gikk ganske bra. Eneste som var noe problematisk var bakgrunnen som vi måtte legge over et bord. Og det kom et stygt lite skille bak egget. Men det fikset vi, og gjorde det beste ut av det.

Lyskilde forfra:
 
Jeg valgte dette bilde, fordi det viser godt hvor lyskilden kommer fra.

Lyskilde skrått:

 Dette bilde valgte jeg også fordi det viser godt hvor lyskilden kommer fra. Og det ble det beste resultatet, med tanke på fokus. 

Lyskilde fra siden:
Grunnen til at jeg valgte dette bilde er likt som de andre. Her blir lyskilden vist godt frem, og man ser tydelig hvor lyset kommer fra.
Lyskilde bakfra:
 Her ser dere hva problemet med bakgrunnen ble. Men under ser dere hvordan jeg løste det, med å ta bilde mer ovenifra.
Til slutt tok jeg noen bilder med svart bakgrunn, og et svart objekt.  Her er de forskjellige resultatene, kanskje du kan se hvor lysettingen er plassert?





 ~Maren Schie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar