torsdag 26. mai 2016

~Malt Portrett

Vi har hatt en ny oppgave som har gått ut på å male et portrett i Photoshop. 
Jeg valgte å male to bilder av meg selv, et som er tatt med mobil og ett med kamera. 

Det har vært en utfordrende men morsom oppgave, for dette har vært noe helt nytt for meg! 

Jeg har lært meg hvordan jeg bruker surface blur, blur tool og mixer brush tool.
I begge maleriene mine ville jeg ha et malerisk uttrykk, men som også kan bli sett på som et vanlig fotografi ved første øyekast.

Det jeg startet med var å jobbe i Photoshop. Grunnen til det var at jeg ville få inn teknikken, slik at jeg ikke skulle glemme alt jeg hadde lært med det første. Etter dette gikk jeg på pinterest for å hente inspirasjon. 

under ser dere det første maleriet og originalbildet. 




Under ser dere det andre maleriet og originalbildet. Dette ble jeg mer fornøyd med, ettersom at øvelse gjør mester, og jeg hadde mer erfaring denne gangen. 
Samtidig som jeg malte om portrettet enda mer, slik at jeg nesten er ugjenkjennelig. 



~Maren Schie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar