fredag 26. august 2016

~Skolestartfestivalen

Et nytt skoleår er i gang på Mysen vgs, og et nytt skoleår bringer på nye muligheter. Men ikke bare nye muligheter, nok en gang har skolen arrangert den årlige skolestartfestivalen. 
Vi på medier og kommunikasjon VG2 sto for ansvaret og rigget opp alt utstyr torsdag morgen. I år skulle vi prøve noe nytt med direkte sending av vår flerkamera sending av konserten midt i skolegården! 
Alt ble rigget opp, buss med storskjerm ble leid inn og alle elevene hadde fått hvert sitt ansvar. 

Jeg og Marte fikk ansvaret for å være artistkoordinatorer. Det vil si at vi tok i mot artistene, viste de til sitt pause rom med mat og drikke, og til slutt ha oversikt om når de skulle på scenen. 
Dessverre var det en annen fyr som hadde andre tider for artistene enn det vi hadde, derfor ble det mye jobb og styr med dårlig kommunikasjon. Men alt ordnet seg til slutt, alle artister kom på scenen og alle var fornøyde. 

Jeg er fornøyd med egen innsats, ikke bare hjalp jeg artistene, men også rune som filmet. Holdt både paraply og ble spontant satt inn til å filme. Ganske uforberedt og stressa, men det roet seg og jeg fikk delvis kontroll til slutt. Samtidig som jeg tok noen stillbilder med mitt eget kamera. 
Så dagen gikk i ett, bein og armer var slitne, men dette var en lærerik dag som vi har hatt god nytt av. 

Under har jeg redigert noen av bildene som er tatt av Frida, som var fotograf under festivalen. 






~ Maren Schie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar