fredag 7. april 2017

~Oslo tur

Fredag 31.mars dro MK på tur til Oslo for å besøke samtidsmuseet og Willas. Der vi var å så på forskjellige utstillinger. Derfor tenkte jeg å fortelle litt om turen. 

Det som sto først på planen var samtidsmuseet der utstillingen "Snap" var. En blanding av mange kjente fotografer. Her fikk vi en omvisning og litt historie om de forskjellige fotografene. Det jeg synes var fascinerende med utstillingen var at det var veldig mye forskjellig, og mange portretter plassert i et miljø. 

Selv hadde jeg et åpent blikk for Dag Alveng, i og med at jeg hadde presentasjon om han. Men uheldigvis fikk vi ingen historie om han eller en omvisning. Men jeg tok turen inn selv og fikk sett bildene hans. Jeg synes disse bildene var blant de beste, fordi de hadde en mer moderne vri. Bildene besto av flere bilder som gikk i hverandre, og dette var en teknikk som fungerte bra. 

20mosti.jpg
Fotograf: Dag Alveng

Jeg synes også utstillingen som ble kalt for "nudes" også var ganske bra. Nettopp fordi det var noe annerledes og mer tiltrekkende med disse bildene. Det nakne mennesket og naturen trakk til seg oppmerksomheten min. 

Neste museum var et lite museum i en smal gate i Oslo. Dette var en utsiling av Arno Rafael Minkkinen. Disse bildene likte jeg veldig godt, fordi de alle hadde vært sitt særtrekk. Noen bil der er litt "Trick eye" aktig, og andre er noe helt utenom det vanlige. Jeg ble nok mest inspirert av denne utstillingen, så det var verdt en oslotur. 

Samtidig er jeg veldig glad i å dra på tur i skolesammenheng. Ikke bare bruke tiden på skolen og området rundt der, men heller oppleve mer. Så jeg synes absolutt at vi burde gjøre dette mer, både for opplevelsen men også fordi det er lærerikt. 

~Maren 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar